Uber’in Bilanço Öncesi Görünümü
Uber Technologies (UBER), 2 Ağustos Salı günü piyasa açılışı öncesinde 2022 yılı ikinci çeyrek bilançosunu açıklaması bekleniyor. Uber pandemi sonrası, yüksek ücretler ve artan yakıt fiyatları dolayısıyla maliyet baskılarıyla karşı karşıya kaldı. Şirketin hisse fiyatı Ocak ayından bu yana %45’ten fazla değer kaybetti.
Uber’ın ikinci çeyrekte nasıl bir performans sergileyeceğine ilişkin beklentilere geçmeden önce bir önceki çeyrek performansını değerlendirecek olursak;
Şirketin geliri geçen senenin aynı dönemine kıyasla %136 artışla 6,9 milyar dolara ulaştı.
Brüt rezervasyonlar %35 artış kaydederek 26,4 milyar dolar oldu. Brüt rezervasyonların alt kalemleri içinde en çok artışı %58 artışla araç çağırma operasyonlarından sorumlu bölümü olan Mobility kaleminden elde ettiğini görüyoruz.
Öte yandan Uber birinci çeyrek finansallarında, pandemi kaynaklı kesintilerden sonra birkaç kategoride sağlıklı gelişmeler gözlemlense de şirket 2022’nin ilk çeyreğinde 5,9 milyar dolarlık net zararı açıkladı. Açıklanan bu zararın büyük bölümü (5,6 milyar dolar) Uber'in teslimat ve araç paylaşım şirketleri Grab, Aurora ve Didi'deki öz sermaye yatırımlarından kaynaklandı. Ancak şirketin 2019 – 2022 döneminde sadece iki çeyrek pozitif tarafa geçebilmesi, piyasalarda şirketin artan enflasyon ve enerji maliyeti ortamında nasıl bir ikinci performansı sergileyeceği konusunda kaygı yaratmaya devam ediyor.
Şirketin CEO’su Dara Khosrowshahi, yeni dönemde Uber‘in pazarlama ve teşvik harcamalarını azaltacağını duyurdu. Öte yandan sektördeki diğer teknoloji şirketleri ile paralel olarak işe alım konusunda yavaşlamaya gideceğini açıklayan şirket yeni olarak, kısa süre önce kullanıcıların elektrikli araçlarda yolculuk yapabilmesini sağlayacak projesini başlattığını bildirdi.
Şirket, bu yeni projesini tanıtmak için yaptığı açıklamada, “Uber’in 2040 yılına kadar sıfır emisyonlu bir ulaştırma platformu olma konusundaki taahhüdüne destek olacak adımlar atmayı sürdürdüklerini“ belirtti.
Ek olarak Şirket 2014 yılında faaliyete geçirdiği “Uber Eats” ile ilgili yeni güncellemeler yapmaya devam ediyor. Son olarak şirket, market teslimatlarını da şirket faaliyetine eklemeyi planladıklarını duyurdu. Tüm bu gelişmeler ışığında Uber yolculukları ve yemek siparişleri 2022’nin ilk çeyreğinde yükselmesine rağmen, şirket hala kârını artıramadı.
Planlanan yeni iş birlikleri ve projelere rağmen güncel makroekonomik konjonktürde hala baskı gören şirketin ikinci çeyrek bilançosundaki performansı ise merak konusu olmaya devam ediyor.
Hisse Başı Kar
Şirket hisse başı zararının ilgili dönemde 0,13 Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 0,12 Dolar kar, en düşük tahmin 0,33 Dolar zarar olarak karşımıza çıkıyor.
Gelir
Şirket gelirinin ilgili dönemde 7,369 milyar Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 8,398 milyar Dolar, en düşük tahmin 6,145 milyar Dolar olarak karşımıza çıkıyor.
Net Kar
Şirket net zararının ilgili dönemde 275,538 milyon Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 237 milyon Dolar kar, en düşük tahmin 552 milyon Dolar zarar olarak karşımıza çıkıyor.
UBER Analizi
Uber hisse fiyatını kısa vadede teknik olarak değerlendirdiğimizde, 21 periyotluk Envelopes’un desteklediği 22,10 – 23,45 bölgesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı 22,10 – 23,45 bölgesi içerisinde oluşmaya devam ettiği sürece, beklentimiz karar aşaması senaryosunun geçerli olabileceğidir.
Pozitif yönlü beklenti oluşabilmesi için 23,45 seviyesi üzerinde kalıcı fiyatlamaların oluşmasına ihtiyaç duyulabilir. Gerçekleşebilecek toplanmalarda 24,65 ve 26,00 seviyeleri ile karşılaşılabilir. Bu esnada 200 periyotluk üstel hareketli ortalamanın desteklediği 26,00 seviyesinin göstereceği tepki, yükseliş beklentisinin sürebilmesi adına izlenebilir.
Negatif yönlü beklenti oluşabilmesi için 22,10 seviyesi altında kalıcı fiyatlamalar görülmesi gerekebilir. Olası geri çekilmelerde 20,60 ve 19,80 seviyeleri gündeme gelebilir. Bu aşamada 19,80 – 20,60 aralığı, düşüş beklentisinin devamlılığı açısından takip edilebilir.