Meta'nın Reklam Gelirlerine “Reels” Desteği
Dev teknoloji şirketleri arasında yer alan Meta’in 2023 yılına ait son çeyreklik bilançosunu 1 Şubat 2024 tarihinde piyasa kapanışı sonrasında açıklaması bekleniyor. Bilanço sonucu, Türkiye saati ile 2 Şubat günü 00:30 zamanına denk gelebilir.
Meta Platformları; mobil cihazlar, kişisel bilgisayarlar sanal gerçeklik kulaklıkları ve ev içi cihazlar aracılığıyla bağlantı kurmasına ve paylaşımda bulunmasına olanak tanıyan ürünler oluşturmaya odaklanıyor. Segmentleri arasında Family of Apps (FoA) ve Facebook Reality Labs (FRL) yer alıyor. FoA segmenti Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp ve diğer hizmetleri içerir. FRL segmenti artırılmış ve sanal gerçeklikle ilgili tüketici donanımı, yazılımı ve içeriğini içeriyor.
Günlük aktif kişi sayısı (DAP), Facebook, Instagram, Messenger ve/veya WhatsApp'ın (topluca FoA ürünleri) kayıtlı ve oturum açmış, bu FoA ürünlerinden en az birini cep telefonu aracılığıyla ziyaret eden kullanıcı olarak tanımlanıyor.
Şirketin üçüncü çeyrek bilançosunda açıkladığı, kullanıcı sayıları artış kaydetmeye devam ediyor. FoA kullanan DAP, Eylül 2023'te yıllık %7 artışla ortalama 3,14 milyar kişiye ulaştı. FoA aylık aktif kişi sayısı (MAP) ise 30 Eylül 2023 itibarıyla yıllık %7 artışla 3,96 milyar kişiye yükseldi. Diğer yandan reklam gösterimleri ve reklam başına fiyat 2023'ün üçüncü çeyreğinde, FoA’da yayınlanan reklam gösterimleri geçen yıla göre %31 arttı ve reklam başına ortalama fiyat geçen yıla göre %6 azaldığı belirtiliyor. Reklam başına ortalama fiyattaki düşüşe rağmen Meta, çeyreklik gelirini 34 milyarın üzerine taşıdı ve yıllık bazda %23 oranında gelir artışı kaydetti.
Meta’nın uygulamalarında yapay zekanın etkili kullanımı, şirketin kullanıcılarının ilgisini canlı tutmasına yardımcı oluyor. Yapay zeka odaklı önerilerin önemli bir katalizör olduğu düşünülüyor. Reels, Instagram için büyük bir büyüme etkeni olduğu belirtiliyor. Şirketin, Reels'in lansmanından bu yana Instagram'da geçirilen süreyi %40'tan fazla artırdığını belirtti. Facebook ve Instagram'da harcanan zamanın yarısından fazlasını oluşturan genel video hizmetleri portföyünün bir parçası olarak Reels'i büyütmeye odaklanmaya devam ediyor.
Google’ın çatı kuruluşu Alphabet’in finansal sonuçları, reklamcılık faaliyetlerinin piyasa beklentisinin altında büyüdüğüne işaret etmişti. Bu durum şirketin hisse fiyatlarını baskılarken, gözler diğer bir reklamcılık devi olan Meta’ya çevrildi. Bu ortamda Meta’nın nasıl bir performans sergileyeceği merak konusu.
Aşağıdaki tablolarda Bloomberg anketine göre piyasa katılımcılarının beklentilerine ulaşabilirsiniz. 2023 yılı son çeyreğine ilişkin sunulacak olan finansal tablolardan çıkacak sonuçların, hem piyasa hem de Meta’in beklentilerinden nasıl bir sapma yapacağı takip ediliyor olacak.
Hisse Başı Kar
Şirket hisse başı karının ilgili dönemde 1,02 Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 1,46 Dolar kar, en düşük tahmin 0,6 Dolar kar olarak karşımıza çıkıyor.
Gelir
Şirket gelirinin ilgili dönemde 166,213 milyar Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 169,065 milyar Dolar, en düşük tahmin 163,516 milyar Dolar olarak karşımıza çıkıyor.
Net Kar
Şirket net karının ilgili dönemde 11,257 milyar Dolar olması bekleniyor. En yüksek tahmin 16,665 milyar Dolar kar, en düşük tahmin 5,924 milyar Dolar kar olarak karşımıza çıkıyor.
Meta Analizi
Meta hisse fiyatını kısa vadede teknik olarak değerlendirdiğimizde, 21 periyotluk üstel hareketli ortalamaların desteklediği 390,00 seviyesini takip etmekteyiz. Hisse fiyatı 390,00 seviyesi üzerinde hareket ettiği sürece, beklentimiz pozitif yöndedir. Yukarı yönlü fiyatlamaların sürmesi halinde 406,00 ve 415,00 seviyeleri ile karşılaşılabilir. Bu aşamada 406,00 seviyesinin tutumu, yükseliş beklentisinin sürebilmesi adına izlenebilir.
Alternatif durumda, negatif yönlü beklentinin pekişebilmesi için 390,00 seviyesi altında kalıcı fiyatlamaları görmek gerekebilir. 390,00 seviyesi altında gerçekleşebilecek düşüşlerde 381,00 ve 375,50 seviyeleri gündeme gelebilir.