Ağustos 2024 – Otomotiv Satışları: Bir Miktar Toparlanma
Kaynak: ODMD
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre; 2024 yılı Ağustos ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2023 yılı Ağustos ayına göre %0,8 artarak 90.134 adet oldu.
2024 Ağustos ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %0,23 artarak 69.288 adet olurken, hafif ticari araç pazarı %2,6 artarak 20.846 adet oldu. Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,2 oranında artarak 762.152 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde geçen yıla göre %3,0 oranında artarak 605.639 adet, hafif ticari araç pazarı ise %9,5 azalarak 156.513 adet oldu.
→ Otomobil pazarı segmentlere göre bakıldığında; Pazarın %87,1’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 337.348 adetle %55,7 pay, B segmenti otomobiller 186.958 adetle %30,9 pay aldı.
Açıklanan verilere göre 2024 yılı Ağustos ayında toplam satışlarda ilk 5’de yer alan markalar;
1- FIAT → 11.135
2- RENAULT → 9.742
3- FORD → 8.159
4- VOLKSWAGEN → 6.611
5- OPEL → 5.315
FIAT Haziran ve Temmuz ayında olduğu gibi zirveyi korurken Temmuz ayında 4.sırada yer alan Renault Ağustos ayında 2.sıraya yerleşti. İlaveten Chery 5.sıradaki yerini Opel’e bıraktı.
Ayrıca TESLA ve TOGG teslimatlarına bakıldığında;
1- TESLA → 1.050
2- TOGG → 601
Teknik Bakış; Mayıs 2024’te 840 dolara yükselerek tarihi zirve seviyesini yukarı taşıyan sektörün mevcut görünümde zirve seviyesinden yaklaşık %38 uzaklığa sahip olduğu görülmektedir. Gerçekleşen baskıyla beraber 590 dolar bölgesinin Eylül ayında kritik bir öneme sahip olduğu söylenebilir. Aralık 2023’te bu seviyeyi dip kabul edip yukarı yönlü hareketin ivme kazandığı dikkat çekmektedir. 590 dolar seviyesi alıcıların yeniden iştahlanabileceği bölge olması sebebiyle Eylül ayında yakından takip edilmelidir. Bölge altında kalıcılaşma halinde ise uzun vadeli takip ettiğimiz 455 dolar (120 aylık ortalama) seviyesine doğru baskının oluşması gündemimizde yer alabilir.
Genel Değerlendirme; Otomotiv satışlarında Ağustos ayında hafif bir artış yaşandığı görülmektedir. Burada pazarı destekleyen en önemli faktörün markaların gerçekleştirdiği kampanyalar olduğu söylenebilir. Bu kampanyalar özellikle tüketicilerin satın almalarında talebi canlı tutmaktadır. İlaveten uygulanan ekonomi politikasının sektör üzerine etkisinin hafiflediği görülmektedir.