Faiz İndirimleri ve Bilanço Sezonu: Sektörel Ayrışmalar ve Yapay Zeka Etkisi
ABD’de faiz indirim sürecinin başladığı üçüncü çeyreklik döneme ait finansal sonuçların alınacağı, bilanço sezonu başlıyor.
Bilindiği üzere Fed Başkanı Powell, Jackson Hole Sempozyumu’nda faiz indirimi için sinyal yakmıştı. Sempozyum’dan sonraki ilk Fed para politikası beyanatında, politika faizinde 50 baz puanlık indirim kararı alındı. Bu durum politika faizinin %5,25 – %5,50 aralığından, %4,75 - %5,00 aralığına çekildiğine işaret etti. Böylece borçlanma maliyetleri kanalıyla ekonomiyi rahatlatacak ilk adım 4 sene sonrasında atılmış oldu.
Fed’in bu kararı üçüncü çeyreğin sonuna doğru alınmasından kaynaklı olarak, şirket finansalları üzerinde önemli bir etki hissedilmesi pek olası görülmüyor. Faiz indirim etkilerinin daha çok son çeyreklik dönemde hissedilmesi daha yüksek bir ihtimale işaret ediyor.
Ayrıca imalat sektörü PMI verileri daralma bölgesinde hareketlerini yoğunlaştırdığı ve hizmet sektörü PMI verilerinin genişleme bölgesinde devamlılığını koruduğu bir dönemden geçiyoruz. Bu şartlar altında sektör bazlı ayrışmalar oluşabilecek iken diğer yandan yapay zeka trendinin devamlılığı takip edilecek.
Yılbaşından bugüne bakıldığında, S&P500 ve NASDAQ100 yaklaşık %19 oranında getiri elde ederken, DJ30 %12 oranında yükseliş ile iki endeksi takip ediyor. Hem S&P500 hem de NASDAQ100 teknoloji ve özellikle yapay zeka sektöründen güç alırken, daha az teknoloji şirketleri barındıran DJ30 bu durumun etkisini yaşıyor.
Bilanço sezonu her zaman olduğu gibi ilk önce bankacılık sektörü senetleri ile başlayacak. Faiz indirimi sonrasındaki döneme ait ilk etkilerin takibi için bankaların ileriye yönelik beklentileri takip edilecek. Diğer yandan teşvik paketi açıklayan ve elektrikli araçlar piyasasında rekabeti ciddi olarak önde götüren Çin’li üreticileri ve Tesla’nın sonuçları takip edilecek. Yapay zeka trendinin giderek hayata daha entegre olduğu dönemde; hem Microsoft gibi yazılım hem de Nvidia gibi donanım üreten teknoloji sektörüne yönelik sonuçlar takip edilecek. Diğer yandan zayıflayan talep ve tüketici anketleri gölgesinde perakende sektöründeki değişime odaklanılacak. Ek olarak Avrupa’da da benzer sektörlere yönelik sonuçlara ulaşılacak.